Betrokken.

Echt.

Professioneel.

Creatief.

Save

Save

OVER THE BRIGHT DISTRICT

The Bright District is een platform voor ondernemers met visie. Betrokken, echt, professioneel en creatief. Vanuit die waarden werken we samen met en voor ondernemende organisaties die begrijpen dat je mensen pas aan je kunt binden als je hun leven makkelijker of beter maakt.

En dat doe je door ze te helpen met iets waar ze echt behoefte aan hebben. Het is dus belangrijk om goed te weten waar je kracht ligt. En het is net zo belangrijk om te begrijpen wat klanten nodig hebben, en de kans te zien om dat op een vernieuwende manier op te lossen. Precies in het midden van de driehoek: kracht, klant en kans bevindt zich The Bright Spot. De plek waar alles samenkomt en waar je het verschil kunt maken met een uniek merkverhaal. En als je dat verhaal elke dag weer waarmaakt in woorden en daden, volgt een Bright Future vanzelf.

We willen zoveel mogelijk bedrijven, ondernemers, uiteindelijk mensen laten zien dat het veel meer oplevert om vanuit een visie te ondernemen. Het levert meer op voor jezelf omdat je iets doet waar je echt warm voor loopt. En het levert iets op voor anderen omdat jij iets te bieden hebt wat anderen niet hebben. Wat je bedrijf uniek maakt kunnen anderen namelijk nooit precies op die manier bieden.

 

INITIATOR: MARIELLE ROMEIJN

Ik heb veel ervaring bij grote organisaties die merkdenken als geen ander begrijpen en elke dag toepassen, zoals IKEA, HEMA en 2theloo. Ik ben erachter gekomen dat ik met die kennis andere bedrijven kan helpen. Ik lees tussen de regels door, ik luister, observeer en concludeer. En op die manier kom ik snel tot de kern van het echte verhaal. Want als je mensen vraagt te beschrijven waar hun bedrijf uniek in is, zul je nooit het juiste antwoord krijgen.

De echte motivatie ligt altijd een beetje onder de oppervlakte. Ik haal deze naar boven en vertaal het daarna in een merkverhaal dat richting geeft. Dat verhaal wordt de basis van alles. Daarna volgt de strategie. Want hoe ga je vanuit dit verhaal je ambities waarmaken? Wat ga je anders doen? Wat ga je niet meer doen? En welke nieuwe ideeën passen bij je verhaal?

Tot slot is het zaak om de strategie op een goede manier naar de praktijk te vertalen, elke dag weer. Ik help bij de aanzet en bij de keuze van specialisten die daarbij kunnen helpen. Ik brief de specialisten, bewaak de inhoud en stuur bij waar nodig. En daar laat ik het niet bij. Regelmatig kom ik terug om te kijken hoe we ervoor staan en wat de volgende stap wordt. Want je verhaal blijft altijd bestaan, maar de wereld verandert continu. Dus hoe je het vertelt en wat je mensen biedt, moet flexibel blijven.

Mijn kracht ligt erin dat ik dingen simpel hou en dat ik snel en gestructureerd kan werken. Tegelijkertijd ga ik wel de diepte in en durf ik ook creativiteit en intuïtie aan te spreken om tot originele invalshoeken te komen. En ik werk graag samen. Daarom is de The Bright District een open platform voor klanten, business partners, specialisten en vrienden.